Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

keskiviikko 15. kesäkuuta 2016

Ikävä tilanne jatkuu


Ilta meni aika hyvin. Olin väsynyt, mutta minulla oli yllätysvieras, joka piti minua hereilla. Näin unta riitti yöksikin. Vaimonikin piipahti.

Vaikeudet alkoivat aamuyöstä. Pääni alkoi taas sarkeä. Oksennusjumputus irrotti vatsasta jotakin happolientä.  Otin opiaattia. Särky palasi aika pian ja taas opiaattia. En yönyt aamiaista ollenkaan. Olen huomannut, että Kylmäkalle otsalla torjuu hyvin päänsärkyä. Silloin vain ei pysty tekemään juuri mitään. Olen siis levännyt.

Lääkäri on ollut huolissaan, että minulla en aivoissa verenvuoto tms. Aivoni kuvattaa ja ne olivat kunnossa.

Ripulinäyte on käsitelty. En tarvitse antibioottia ja eristykseni on palannut nornaaiksi. Ripuli on sitäpaitsi lakannut.

Olen ottanut pahoinvoinninehkäisyä. Se väsyttää.

Kesken päivällisen syöntini tuli oksennus. Se siitä päivällisestä.

Onneksi päänsärky ei ole räjähtänyt sellaiseksi kuin eilen. Hissuttelupäivä.

Nyt huomaan, että pää alkaa kestää ilman Kylmäkallea.



2 kommenttia:

makeanauku kirjoitti...

Hei Heikki,

Kurjaa, että päänsärky ja pahoinvointi palasivat, toivottavasti olosi kohenee pikapikaa! Ehkäpä viime viikon rankkaakin rankemmat hoidot vaativat nyt verojaan, onhan kantasolusiirto kuitenkin yksi niistä rankimmista toimenpiteistä mitä ihmiskeholle voi tehdä. Nyt vaan lepoa, kylmää otsalle ja jos voit, kokeilehan imeä mehujäätä tai ihan jääpaloja? Lakukin monesti auttaa pahoinvointiin, samoin ihan tavallinen coca cola, vaikka tietty sokereita ovatkin täynnä.
Voihan paremmin!

Heikki Honkala kirjoitti...

Joo, pitäisi yrittää välillä istua, että ilma kulkisi, mutta ei tahdo jaksaa.