Vietimme tullessamme kaksi yötä Weimarissa. Ottivat minusta ihan pyytämättä tällaisen kuvan ja lähettivät kotiimme Turkuun. Kirje on suomenkielinen, mitä arvostan,
Pitäähän tällaisesta huomaavaisuudesta toki maksaa. Risteilyilläkin on joskus tällainen palvelu. Kun saapuu laivaan, aulassa välähtää. Kuvat ilmestyvät myöhemmiin nähtäviksi.
Weimarissa välähti kadun vieressä.
Tässä palvelussa vaivautuvat selvittämään asiakkaiden osoitteet. Eivät ole kuitenkaan laittaneet laskuun tiliä eikä hintaa.
Laskussa on Weimarin nettiosoite sekä risuaitaiset käyttäjätunnus ja salasana.
Ongelmana on vain se, että jompi kumpi risuaidoista ei toimi. Näin kävi:
Ehdottaisin, että weimarilaiset kehittäisivät palvelunsa asiakaskokemusprosessia sujuvammaksi ja laadukkaammaksi.
Weimar voisi asentaa teiden varsille paremman laatuisia kameroita, jotta asiakkaat saisivat huomattavasti terävämpiä kuvia ja mielellään väreissä. Järjestelmää voisi laajentaa siten, että muutkin autossa istuvat saisivat omat kuvansa.
Kenties asiakkaat voisivat halutessaan pysähtyä ja saada ryhmäkuvia taustanaan kaunista paikallista maisemaa esittävä lavaste. Valaistus pitäisi järjestää siten, että pimeään aikaankin saadaan hyviä kuvia.
Asiakkaille voitaisiin tarjota mahdollisuus katsoa kuvia jo etukäteen verkossa.
Jos asiakkaat epäröivät asujensa sopivuutta kuvattavaksi, lavasteessa olevassa maisemassa voisi olla aukot kasvoille.
En ole tietoinen saamani kuvan hinnasta, koska en pääse järjestelmään.
Tarjooman kehittäminen tietää kustannuksia. Hintaa voisi tarkistaa kattamaan lisääntyneet menot.
Lavasteen yhteydessä voisi olla katos, jossa houkutellaan asiakkaita poikkeamaan tieltä ja tutustumaan kaupungin nähtävyyksiin ja muihin palveluihin.
Houkutusta voisi voimistaa siten, että joka tuhannes autokunta saisi nauttia lounaan pormestarin seurassa. Samalla otetaan ryhmäkuva autokunnasta pormestarin kainaloissa.
Samalla jaetaan asiakkaille Weimar-aiheiset pinssit kannattelemaan vaikuttavan kokemuksen muistoa ja samalla houkuttelemaan uusia asiakkaita.
Palvelu voitasiin tuotteistaa iskevällä nimellä Weiphoto, joka tiivistää olennaisen.
Oheistuotteena voitaisiin tarjota hupparia, jossa on Weiphoton slogan. Näet tuotteen täältä.
ALL WE NEED IS MONEY
Kun palvelukonsepti myydään Suomeen, nimi voidaan lokalisoida muotoon "Weirahat".
#matkailu #italia #automatkailu #rooma #turismi #trevignianoromano #loma #lomaasunto #auto #läppäri #blogi #huumori #saksa #weimar
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti