Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

keskiviikko 9. kesäkuuta 2021

Olen tänään viisivuotias

Meillä siirteen saaneilla on tapana laskea uusi ikä päivästä, jolloin itse kukin sai kantasolusiirteen. Täytin vähän aikaa sitten 67 vuotta, mutta uudesta syntymäajastani tulee tänään kuluneeksi viisi vuotta. 

Ennusteeni oli huono, mutta tässä yhä olen. Joku tuntematon hyväntekijä oli lahjoittanut kantasolualkioita, jotka sopivat minulle hämmästyttävän hyvin. Minulla on vain lievää käänteishyljintäoireilua. 

Veriryhmäni muuttui siirteen vuoksi A-:sta A+:ksi.

Minulla on piakkoin viisivuotiskontrolli. Saapa nähdä, jatkuvatko nämä käynnit siitä eteenpäin ja saanko yhä olla yhteydessä siirrehoitajaan. Voi olla, että siirryn terveysaseman hoiviin. 

On paljon aihetta kiitollisuuteen. Minä elän. 

Ei kommentteja: