Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

lauantai 12. kesäkuuta 2021

Olenko keisarin jälkeläinen?

Mikäli Geniin on uskominen, olen. 

Geni on netissä oleva tietokanta, johon jokainen asiasta kiinnostunut voi rakentaa omaa sukupuutaan. Järjestelmä etsii muiden käyttäjien kanssa yhteisiä sukulaisia ja ehdottaa sukupuiden kytkemistä toisiinsa. Näin rakentuu valtava sukujen verkosto. 

Genin avulla voi etsiä mahdollista sukuyhteyttä haluamiinsa henkilöihin. 

Alla on sukupolvikaavio, joka osoittaa miten minä mahdollisesti polveudun Kaarle Suuresta, joka oli frankkien kuningas ja roomalaisten keisari. Jos Geni on oikeassa, olen kaukaista sukua myös Kaarle Martellille, joka pysäytti arabit Poitiersin taistelussa vuonna 732. Martel oli Kaarle Suuren isoisä. 


Klikkaamalla kuvaa saat sen näkymään suurempana. 



Yhtenä solmuna ketjussa on Birger-jaarli, joka lienee monelle tuttu historian tunneilta. 

Paavo Lipponen on kehuskellut samalla asialla, jolla minä nyt rehvastelen. Hän on todennut julkisuudessa olevansa Kaarle Suuren jälkeläinen. Tästä seuraa, että minun ja Lipposen välillä täytyy olla sukuyhteys. Annoin Genin selvittää onko tällainen olemassa ja löysihän se. 

Geni on yhtä luotettava kuin ovat sen käyttäjät. 



Ei kommentteja: