Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

keskiviikko 13. maaliskuuta 2024

Lukuisia kastelukannuja ravintolan seinällä – miksi?


 


Liittyyko näihin jokin tarina vai kertovatko jotenkin talon historiasta?




Meninpä kuvaamaan ja kun näin tarjoilijan, kysäisin.

Kummallinen ristiriita tähän tuntuu liittyvän. Saatoin keksiä vastauksen. 



Nämähän ovat kuin asetelmia. 









Hauskan näköistä. 




Enimmäkseen elämää nähneitä yksilöitä.














Oven kohdalla on teemaa muunneltu,









Mistähän nämä ovat kotoisin?




Joku on ehkä harrasstuksekseen kerännyt näitä ja saanut ne tällä tavoin esille. 




Onko tuo se kuuluisa paha kurki? 


Tarjoilija oli huvittunut, kun asiasta kysyin. Ehkä vähän itsekin kummissaan. 

Kuulosti olevan pomon juttu, Veikkasin, että ihmisiä houkuttelemaan ...

Hän myönsi. Selitys ei sitten ollut tämän kummempi.

Paulaner München?

Näin kertoo Wikipedia:

"Paulaner Brauerei GmbH & Co KG on saksalainen olutpanimo. Panimo sai nimensä italialaisperäisestä Paulan Pyhän Fransiskuksen veljeskunnan luostarista, joka perustettiin 1600-luvulla Müncheniin. Luostarin munkit panivat olutta ensimmäisen kerran vuonna 1631. Panimo maallistettiin 1800-luvun alussa. Nykyään Paulaner on Baijerin suurin panimo. Sen vuosituotanto on noin 2,6 miljoonaa hehtolitraa."

Vai että onkin suuri Paulaner-panimo. 

Luulisi tuollaisella yrityksellä olevan viisi senttiä paksu brändimanuaali, joka määrää pilkulleen kaikesta visuaalisesta näkymisestä? Tuskinpa sellaisessa kastelukannuista puhutaan.  

Miksi paikallinen pomo saa näin sooloilla?

Vai ovatko nuo Paulanerin liikemerkit esillä vain siksi, että yhtiö maksaa niiden näkymisestä yksityiselle yrittäjälle. 



#matkailu #turismi #ranska #automatkailu #colmar #autoilu #alsace #saksalainen #historia #brändi #panimo #olut #markkinointi #ristiriita




















Ei kommentteja: