Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

tiistai 17. joulukuuta 2019

Taidenäyttely Nizzassa

Lähdemme ensi viikon lauantaina kohti Ranskaa. Menemme autolla, jonka samalla siirrämme Etelä-Ranskaan, josta Espanjassa asuvista omistajista toinen hakee sen meiltä. Olemme saaneet Facebookin kautta kolmannen hengen mukaamme. Jaan hänen kanssaan ajovuorot. 

Olen lupautunut järjestämään taidenäyttelyn Nizzan vanhassa kaupungissa olevassa ravintola Mi Casassa. Kaikki työt eivät ole vielä valmiita ja öljyväreillä tehtävien pitää ehtiä kuivuakin. Päätimme laitattaa kehykset kahteen tussipiirustukseen ja yhteen tussi/akvarellityöhön. Vasta kolmannella kysytyllä kehystäjällä oli aikaa hoitaa asia ennen kuin lähdemme. 

Työt saavat olla esillä puolitoista kuukautta. 

Minun pitäisi ehtiä vielä ratkaista, miten saan mdf-levylle tekemäni työt seinälle. Yhden kannatinparin ostin jo, mutta minun olisi löydettävä niiden kiinnittämiseen riittävän lyhyet ruuvit. Levyn paksuus on seitsemän millimetriä. Ostopaikassa ei ollut sopivia eikä Motonetistä löytynyt kyllin lyhyitä. Sunnuntaina lähdemme jälkeläisiä tapaamaan. Menemme ensin Loviisaan ja sitten joulua viettämään Porvooseen. 

Itse olen soppani keittänyt.

2 kommenttia:

Eero-vaari kirjoitti...

Ongelma lienee ratkaistu jo, mutta itse olen liimannut ohuen riman mdf-levyn taakse ja ruuvannut silmukkaruuvit siihen niin, että ulottuvat levyynkin hiukan. EÖ

Heikki Honkala kirjoitti...

Kiitos eero-vaari vinkistä! En ole vielä ratkaissut käytännössä ongelmaani. Esittämäsi kuulostaa toimivalta.