Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

maanantai 3. kesäkuuta 2019

Korpivaelluksella

Minun ei tarvitse ostaa uutta kännykkää. Olen saanut vihdoin selville, miten saan kuvat siirtymään läppäriini. Tämä on ollut oikea erämaavaellus.

Olen käynyt 1storessa, ostanut uuden kaapelin, olen viestitelly Huawein tuen kanssa ja käynyt neljä kertaa DNA-liikkeessä.

1storessa ei löydetty konstia saada kuvia siirtymään kaapelin kautta koneelle. Huaweilta suositeltiin kokeilemaan eri kaapelilla, mutta se ei auttanut. Suositeltiin myös kokeilemaan siirtoa Windows-koneelle. Kävimme kyläilemässä ystäväpariskunnan luona ja kokeilimme. Onnistui.

Kun ilmoitin tämän Huaweille, minulle vastattiin, että kyseessä on ilmeisesti yhteensopivuusongelma ja asia jäi siihen.

Menin kauppakeskus Hansassa olevaan DNA-myymälään. Siellä oleva hyvin pätevän tuntuinen kaveri vaihtoi kännykkääni minun gmail-osoitteeni siellä olleen vaimoni osoitteen tilalle. Sitten hän laittoi kännykän tekemään varmuuskopiota pilveen eli Google driveen. Tavaraa oli paljon ja siirto kesti varmaan pari tuntia. Kännykkäni ilmoitti, kun siirto oli tehty.

Kuvia ei kuitenkaan löytynyt Google Drivesta. Menin myöhemmin uudestaan DNA-liikkeeseen. Siellä oli nuori kaveri, joka ei kiinnostunut ongelmastani. Sulkemisaika oli lähestymässä ja kaveri saattoi tuntea ongelman hankalaksi. Mainitsin hänelle DNA:n puhelinneuvonnasta ja hän kehoitti soittamaan sinne.

Neuvonnassa kuitenkin sanottiin, että he eivät anna teknistä neuvontaa puhelimessa. Pitää mennä myymälään.

Kävin tänään myymälässä. Minulle sanottiin, että kuvat ovat siirtyneet Google Kuviin, ja annettiin paperilla ohjeet sen käyttämiseen. Sanottu vaikutti uskottavalta. Kotona tutkin tilannetta. Kuvissa oli pienehkö määrä aineistoistani, mutta suuri määrä puuttui.

Lähdin uudestaan myymälään ja esitin läppäristäni, mitä pilvessä näkyy. Tällä kertaa minua palveleva kaveri siirsi parikymmentä kuvaa kännykstäni, mutta niitä ei näkynyt pilvessä. Hän kuitenkin huomasi, että olin leppoistaminen@gmail.com -tilillä. On minulla sellainenkin. Piti perustaa toinen gmail-tilini Google Driveen. Sesam aukene! Siellä ne olivat - siis juuri siirretyt.

Kysyin asiakaspalvelijalta, minne ison siirtoni kuvat ovat mahtaneet päätyä. Hän ei osannut vastata.

Nyt olin kuitenkin saanut ratkaisun siirto-ongelmaani.

Tätä kirjoittaessani mieleeni väikähti jotakin, joka piti heti varmistaa.  Kirjauduin Google Kuviin tilille, jonka olin juuri äsken perustanut Google Drivessa. Heureka! Siellä ne olivat kaikki!



Ei kommentteja: