Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

sunnuntai 5. helmikuuta 2023

Sääriruhje ja piikitysongelma - lääkäriin oli mentävä

 


Olen ruhjonut sääreni. Jälki on aika rumaa. Tulehtui ja turposi. 

Hassua, että minulla ei ole mitään mielikuvaa tapahtuneesta. Varmaan se on muisto kävelylenkeiltäni. Olen tietenkin kuvannut jotakin ja ehkä samalla kuunnellut äänikirjaa. 

Minulta olisi varmaan helppo vohkia lompakko. Pitkäkyntinen voisi vain johdattaa huomioni johonkin ja pörssini häviäisi kuin huokaus Saharaan. 

Apteekissa minulle myytiin tarpeita vamman hoitamiseen. 

Keskisääreni on paketoitu aamuin ja illoin. Yleensä asialla on ollut matkakumppani, joka on alan ihminen. Kiitos Marja!



Kuva 
Ulrike Leone Pixabaystä

Parantuminen antoi odottaa itseään. Antibioottikuuri alkoi tuntua tarpeelliselta.


Kuva Dmitriy Pixabaystä

Minulla on toinenkin terveysprojekti kesken. Olen jo kertonut, miten minulle kävi, kun yritin saada paikallisen luvan testosteronipiikityssten vastaanottamiseen. 

Olin yhteydessä Tyksin hemapoliin. Hoitaja lupasi jättää soittopyynnön lääkärille.

Lääkäri soitti. Hän lupasi minulle englanninkielisen lausunnon asiasta. Kun olin saanut sen sähköpostiini, varasin lääkäriajan.  Nyt voisin yrittää hoitaa sekä sääri- että piikkiasian. 

Lähetin lausunnon tulostusfirmaan ja noudin sen menomatkalla. 



Kuva 
OpenClipart-Vectors Pixabaystä


Lääkäri oli nuorehko mies, joka puhui kohtuullista englantia. Hän oli hyvin palvelevainen.

Hän tutkaili lausuntoa ja kirjoitti minulle tarvitsemani paperin.Säärtäni katsottuaan hän myös määräsi minulle antibioottikuurin.

Hän kysyi minulta, milloin olen saanut tetanuksen. En tietenkään muistanut, mutta aikaa siitä on. Hän lähetti minut apteekkiin reseptikasan kanssa. Täällä reseptit tulostetaan ilmeisesti aina paperille. 

Palasin ja aikani odotettuani hän piikitti minulle tetanuksen.



Odotushuoneen seinällä. 

Taiteilija lienee kolumbialainen Fernando Botero. Naivistinen Rubens?

Hän oli myös kirjoittanut minulle ylimmässä kuvassa olevan puhdistusaineen vammaani varten. Pussista löytyi myös testosteroniannos, jota en olisi tarvinnut, koska minulla on sellaisia mukanani. On minulla sille kuitenkin käyttöä.


Jos tarvitsen vielä lääkärin apua, menen samaan paikkaan. 


Huomenna maanantaina voin varata sairaanhoitajan, joka varmaankin tulee piikittämään minua majapaikkaamme.


Au revoir 






 

Ei kommentteja: