Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

lauantai 23. joulukuuta 2017

Tunnelmallista joulua kaikille!



Nyt on aatonaatto. Täällä joulurauhan kaupungissa on satanut tänään vettä. Kuljeskelin kaupungilla tonttujen asioissa ja vähän muillakin. Lunta ei ole. Näissä aiemmin otetuissa kuvissa sitä vielä näkyy.

Viime päivinä aikaani on syöneet tietotekniikkaongelmat. On todella joutavaa, että taviksen pitäisi muuttua digi-insinööriksi, jos sattuu vaihtamaan luuria. En ole vieläkään keksinyt luonnikasta tapaa siirtää kuvia kännykästä läppäriin. Olen yrittänyt bluetooth-siirtoa, mutta vaikka kuinka olen säätänyt asetuksia kummassakin laitteessa, en ole onnistunut. Olen myös ladannut kännykkään ilmaisohjelmia, jotka ovat kuulostaneet ratkaisulta ongelmaani. Eipä ole juuri syntynyt menestystä. Miten voisin huomata laittaa kaikenlaiset kummalliset säädöt kohdilleen.

Mistä minua rangaistaan? Luultavasti siitä, että olen päätynyt käyttämään eri imperiumien laitteita.

Apple valmistaa sekä kännyköitä että läppäreitä. Huawei on kiinalainen yritys, jonka kännyköiden käyttöjärjestelmä on Googlen Android.

Olen ladannut Honor yhdeksikön ohjekirjan netistä. Se on kuitenkin tehty maailmaan, jossa jossa ei oleteta asiakkaiden käyttävän kilpailevan kännykkäyhtiön valmistamia tietokoneita.

Poikkesin Applen tuotteita myyvässä liikkeessä tänään. Sanottiin, että Gigantista tai Powerista saisin muistitikun joka sopii kännykkääni. Kävin ostamassa sellaisen Powerista. Tilaa on runsaasti (64 GB).  Maksoi alle neljäkymppiä. En ole kuitenkaan löytänyt konstia, jolla saisin kuvat siihen siirretyiksi. (lisätty myöh.)

Laitteet voitaisiin varmasti tehdä sellaisiksi, että ne kättelisivät kauniisti toisiaan ja mukautuisivat automaattisesti toisiinsa. Sellaisiksi niitä ei ole haluttu tehdä.


Pienestä nurinasta huolimatta:

Oikein rauhallista ja tunnelmallista jouluaikaa kaikille!

Sairaan rakas elämä asettuu joulutauolle ensi keskiviikkoon asti. 

Ei kommentteja: