Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

keskiviikko 19. elokuuta 2020

"Osa-aikaiselle sairauslomalle"

Keskustelimme eilen nukahtamisongelmastani ollessamme vierailulla erään ystäväpariskunnan luona. Toinen heistä toi esiin, että saatan vaatia itseltäni liikaa. Hän ilmaisi asia toisin, mutta tuosta saattaa hyvin olla kysymys.

Minulla on taipumus iltaisin "tehdä vielä tämä asia loppuun". Olen eläkkeellä ja minulla on oikeus olla joutilas. Olen oppinut eläkeläisen tavoille aika hyvin, mutta varmaan tekemiseni painottuvat liikaa iltoihin. Käynnistyn hitaasti aamuisin, mikä johtuu varmasti ainakin osittain unilääkkeistä. Olen vauhdissa silloin, kun pitäisi jo rauhoittua.

Minun pitäisi varmaan asettaa itseni sairauslomalle ja tavoitella luonnollista nukahtamista.

Kokeilen ensin osa-aikaista saikkua.

Ei kommentteja: