Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

tiistai 1. kesäkuuta 2021

Myönteinen kokemus

Soitin tänään Keskikaupungin terveysaseman numeroon saadakseni piikitysajan ja uuden Thyroxin-reseptin. Olin ajatellut jostakin syystä, että kahta asiaa ei saisi hoitaa yhdellä puhelulla. Olin väärässä. 

Soitettuani nauhoitus ilmoitti, että ajanvaraus on ruuhkautunut, mutta tarjosi mahdollisuuden jättää soittopyynnön. Käytin sen hyväkseni. 

Huomasin jossakin vaiheessa, että minulle oli soitettu numerottomasta puhelimesta. En ollut kuullut hälytystä. Ajattelin, että se oli siinä tällä erää, mutta minulle soitettiinkin uudestaan ja sain molemmat asiat hoidetuksi. Ystävällinen asiakaspalvelija delegoi Thyroxin-asian omalääkärilleni, joka päättäisi tarvitaanko verikoe ja ohjeistaisi minua huomenna tekstiviestillä. Olin kuvitellut, ettei omalääkärijärjestelmää ole saatu toimimaan ja että minua todennäköisesti palvelee eri lääkäri eri asiointikerroilla. Nyt terveyskeskusasioitani hoitaa sama lääkäri, jonka luona kävin vaimoni kanssa muistiasioissa. Lääkäri oli ystävällinen. Hänen muuta pätevyyttään on hankala arvioida yhden käynnin perusteella. 

Olen myönteisesti yllättynyt. Terveyskeskus palvelee paremmin kuin luulinkaan. 

Ei kommentteja: