Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

maanantai 6. syyskuuta 2021

Sairaalassa

Olen saanut morsiaimen eli tiputustornin käyttööni, Sapporakkoni on tulehtunut. Saan antibioottia siihen. Saamani kipulääkitys tehoaa. Säryistä on vain haamuja jäljellä.

Läppärillä kirjoittaminen on hieman hankalaa. Johtuu ehkä kipulääkkeistä. 

Minulla on hyvä tilava huone, jossa on kolme sänkyä. Kaksi on vapaana, Olen yksin. Kaksoisovi on painava. Kun se suljetaan yöksi, nukun kuin pankkiholvissa. Ovea ei kuitenkaan lukita.

Olen leikkausjonossa. Tarkkaa toteutusaikaa ei tiedä ehkä kukaan. Kiireelliset tapaukset ovat etujoikeutettuja,  Jos operaatio ei veny liiaksi, eikä ilmene ongelmia, saatan päästä tänään kotiin. 

Sappirakkoni poistetaan. Sitä emme kuulemma tarvitse. Tähystysleikkauksella aloitetaan. Neljällä reijällä. Jos tilanne vaatii, siirrytään avoleikkaukseen. 

Sairaalassa on mukavaa, Ruokaa tosin en saa lähestyvän leikkauksen vuoksi. Illalla sain pari jugurttia tms. 

Minulle tuodaan aika ajoin jääpalasia suun kostukkeeksi. 

Nyt tuli kutsu leikkaukseen.

Ei kommentteja: