Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

tiistai 9. lokakuuta 2018

Lievä tulehdus


Kävin jonkin aikaa sitten antamassa verinäytteen Tykslabissa. Lääkärin soittoa ei kuulunut, joten olen edelleen kuivilla.

Sain eilen potilaskertomuksen, jossa kuitenkin kiinnitetään huomiota hieman koholla olevaan tulehdusarvoon (19). Voi olla, että lievä flunssani näkyy testituloksissa. Tulos ei kuitenkaan edellytä mitään erityistä.

Minua kehotetaan ottamaan yhteyttä, jos ilmenee selviä infektio-oireita tai kuumeilua. Lämpöä ei ole ollut, mutta yskä on sitkeä. Siitä olen kuitenkin ilmoittanut.

Mitä ilmeisemmin minun on yhä syytä ottaa rauhallisesti ja olla rehkimättä, jotta oireet eivät pahene.

Soittaessani hemapolille minua kehotettiin puhaltamaan letkun kautta veteen. Tämä onkin sairaalasta tuttu keino. Innostuin tekemään parikymmentä pitkää puhallusta ja keuhkoni kipeytyivät hieman. Malttia siihenkin.


Ei kommentteja: