Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

keskiviikko 16. syyskuuta 2020

Kummallisia oireita

 Joudun olemaan enimmäkseen vuoteessa. Puolukat odottavat perkaamista. Käyn varmaan kohta kokeilemassa, onnistunko löytämään sopivan asennon siihen puuhaan. 

Oikean rintani sisällä on kipeä kohta. Ihan kuin rintalihas olisi jostakin kohtaa kiinni kiinni luussa tai jossakin muussa siten, että kohtaa kiristää. Kipua ei tunnu, kun olen selälläni. Jos olen seisaallaan tai istun, kipu riippuu asennostani. Oikean käden pitäminen koholla helpottaa. 

Edellisen lisäksi oikean käteni alareuna on jotenkin puutunut kyynärpäästä ranteeseen ja myös pikkusormessa. Ihan kuin nahan sisällä olisi puinen lista. Tunnetta ei juuri huomaa ellei kohdilla koske johonkin. 

Olen varmaan kertonut aikaisemmin, että minulla on saamastani kantasolusiirteestä johtuvaa käänteihyljintäoiretta iholla vasemman silmän vasemmalla puolella. Iho punottaa välillä voimakkaasti ja vasen silmä rähmii. Tähän yleensä auttaa hydrokortisonivoide, jota minulla onkin käytössäni. 

Nyt vasen silmäni on myös alkanut jotenkin vihloa, kun se altistuu valolle. Makaan nyt selälläni vuoteessani ja vasen silmäni hiukan kiukuttelee, kun vasemmalla olevasta ikkunasta tulee siihen harmaan taivaan valoa. 

Olen jättänyt soittopyynnön hematologian poliklinikalle. 

Ei kommentteja: