Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

sunnuntai 10. toukokuuta 2020

Uusi läppärini on solmussa

Ostin uuden Macbookin vanhan rikkoutuneen tilalle perjantaina. Saan hyvän korvauksen kotivakuutuksesta.

Sain uuden koneeni solmuun heti alkajaisiksi. Syynä saattaa olla se, että olin vaihtanut iCloud-salasanani rikkoutumisen jälkeen. iCloudissa käytetään samaa tunnusta ja salasanaa kuin Macbookissa. Oletin, että muutettu on voimassa. Macbook ei pitänyt sitä oikeana, mutta antoi minun jatkaa jotenkin rajoitetusti. Minun piti vastata sellaisiinkin kysymyksiin, joiden sisältö oli minulle outo.

Minulla oli varmistuslevy kytkettynä koneeseen, mutta minua ei johdatettu vanhojen tietojen palauttamiseen.

Kun yritin taas alkaa käyttää läppäriäni, se alkoi käyttöönottoprosessin jotenkin uudestaan. Alkukierroksella olin antanut sormenjälkeni, mutta se ei toiminut. Nyt en tiedä, millä konsteilla saisin laitteen käyttöön.

Laite kertoi minulle, että Applekaan ei tiedä salasanaani.

Otan huomenna yhteyden Apple-tukeen.


Ei kommentteja: