Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

keskiviikko 26. marraskuuta 2014

Talot juoruilevat





Tässä on keskeneräinen Photoshop -teokseni Strasbourgin näkymästä. Maisema viehättää minua siksi, että talot näyttävät kuin kokoontuneen juttelemaan. Tämä sakraali väriskaala saattaa heijastella viimeaikaisia tunnelmiani. Mukavaa, että noinkin kliinisellä työvälineellä kuin Photoshop, voi tehdä näin karheaa jälkeä.

Minua viehätti myös näky, joka odotti minua kotona palatessani töistä. Minun rakas jouluhulluni oli keskittynyt suurisuuntaisiin jouluseimirakennelmiin. Mukavalta tuntuu tuollainen omistautuminen. Hän on kerännyt aikojen saatossa leegion posliinisia joulun ihmeeseen liittyviä hahmoja. Nyt syntyy maaperää ja sille italialaistyylisiä taloja. Saapasmaan perinteestä taitaa olla kysymys.  Minulta hän on tilannut maiseman taustalle. Beetlehemin tapahtuma taitaa alkaa meidän joulukodissa näyttää cityhappeningiltä.

5 kommenttia:

Tautisen seuralainen kirjoitti...

Heissan!
Tavattoman kaunis työ. Ihastuin tähän niin, että kysäisen myytkö töitäsi? Olisin kiinnostunut juuri tästä ja juuri tällaisena kuin se tuossa kuvassa on.

Heikki Honkala kirjoitti...

Hei! Mukavaa, kun tykkäät työstäni. Teen tuota työtä Photoshopilla, joten siitä voi saada vain tulosteita tai sen voi kopioida tuosta vain itselleen omaan koneeseen. Olen aikeissa tehdä tästä myös "oikean" työn perinteisin menetelmin. Olisitko siitä kiinnostunut?

Tautisen seuralainen kirjoitti...

Ajattelin, että teettäisin tuosta 30 x 50cm kokoisen kuvan, jonka sitten laittaisin kehyksiin. Tuosta kopioidessa kuvan resoluutio ei taida riittää noin suureen kuvaan.

Heikki Honkala kirjoitti...

Sopii hyvin. Blogger on varmaan kutistanut tiedoston, joten lähetänkö sinulle alkuperäisen?

Tautisen seuralainen kirjoitti...

Voi kiitos... olen sanaton! Tiedoston voi laittaa osoitteeseen pionit75@gmail.com