Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

maanantai 23. huhtikuuta 2018

Emansipoituneet kädet

Persoonallisuuteni on jakautunut ja syntyneet osat pitävät huonosti yhteyttä keskenään. Käteni ovat niin emansipoituneet, että jättävät tavaroita sinne sun tänne ilmoittamatta minulle. Sitä en tiedä, tiedottavatko ne tekemisistään toisilleen. Joissakin tapauksissa tavaroiden piilottaminen on ehkä edellyttänyt käsien yhteistyötä. 

Kun käteni jekuttavat, minun on pyydettävä jalkojani avuksi. Ne vievät minut sinne, missä äsken olin. Ne eivät kuitenkaan kerro, mitä kädet ovat tehneet. 

Minusta tuntuu, että jalkani ovat liittoutuneet käsieni kanssa. Minä nimittäin olen välillä ihmeissäni, miksi jalkani toivat minut sinne, missä huomaan olevani. 

Raajani yrittävät selvästi liittoutua pääni kanssa minua narratakseen. Löydän joskus itseni katsomassa jääkaappiin ja ihmettelemässä, mitä olen etsimässä. 

Tällä salaliitolla voi olla hyvä tarkoitus. ”Pidetään pappa liikkeellä niin veri kiertää paremmin. ”


Ei kommentteja: