Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

keskiviikko 2. elokuuta 2017

Loppuhuipennuksen organisoiminen


Olen tutkinut taas muuttovaihtoehtoja. Minulle muuten selvisi äskettäin, että huonekaluyhtiö Martelakin tarjoaa muuttopalvelua. Ovat ostaneet Kuljetusliike Grundellin. Tämäkin liiketoiminta brändätään Martelan nimen alle.

Tosiaan, huonekalujen valmistuksessa ja niiden siirtämisessä on jotakin yhteistä. Ehkä etsitään jonkinlaista synergiaa. Jospa Martela tarjoutuu ottamaan vanhan asunnon huonekalut huolekseen ja tuovat uuteen uudet suoraan tehtaalta.

Olen saanut tarjouksen Martelalta ja Niemeltä hinta-arvion. Molemmat ovat selvästi edullisempia kuin mitä olen aiemmin kuvitellut tällaisten palvelujen maksavan. Eräältä pieneltä yritykseltä sain hieman äsken mainittujen antamia pienemmän hinnan.

Olen saanut selville, minkä kokoisia koppiautoja saan ajaa B-kortillani. Niin ison auton rattiin minulla ei ole asiaa, että saisimme kalusteemme vietyä kerralla perille.

Aiomme viedä lauantaina taas yhden pakulastin Puutarhakadulle. Olen pyytänyt parista liikkeestä tarjouksen vain isojen tavaroiden viemisestä. Olen luetellut ne pyynnössäni. Näin tarjoaja saa tarkan kuvan tehtävästä ja ehkä uskaltaa tarjota palvelun edullisella hinnalla.

Yksi mahdollisuus voisi olla kalusteiden lähettäminen jonkun kuljetusliikkeen muun kuljetuksen mukana. Kysyin VR:lta ja Postista, mutta näillä ei ole tällaista palvelua.

Muuttoliikkeen kantomiesten apu on alkanut tuntua houkuttelevalta.

Remontit tuntuvat valmistuvat siten, että pääsemme ensi viikon loppupuolella muuttamaan.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Nuo muuttoprojektit on kyllä aina niin raskaita ja työläitä, mutta toivottavasti sait hyvin maaliin sen. Meilläkin oli juuri tyttöystävän kanssa muutto yhteen ja herranjestas mikä työmaa hommata kaikki kamat uuteen asuntoon. Onneksi meillä oli sentään kuljetusliikkeestä vuokrattu auto, mutta olisi tietenkin voinut myös vuokrata muuttomiehet.