Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

lauantai 15. maaliskuuta 2014

Sairaalle sopivaa puuhaa



Blogin kirjoittamisen ehdottajalla oli minulle toinenkin viisas neuvo. Hän kehotti minua maalaamaan.

Minulla on kaksi ammattia, Opetan kauppaopistossa asiakaspalvelua sekä taidetta ja kulttuuria. Sen lisäksi olen kuvataiteilija. Jälkimmäisen ammatin harjoittaminen on saanut soittaa kakkosviulua viime aikoina, kun leivän ansaitsen opettajana ja syöpä on vienyt niin voimia etten ole paljoakaan jaksanut maalata.

Mieluinen tekeminen pitää sairausajatukset loitolla. Meille on "sattuneesta syystä" kertynyt kukkia, jotka tuovat elämäniloa ja voimakkaita värejä kotiin. Niitä sopii maalata. Tein tämän tänään syntymäpäiväkortiksi. Huomenna on kutsut. Kun alan taas näihin hommiin, ehkä saan taas paremman tuntuman tekemiseen.

Tämä on akvarellityö, johon olen käyttänyt myös tussia vanhanaikaisella mustekynällä ja kynätussilla. Olen vahvistanut värejä öljypastelleilla. Akvarellipaperi on muhkuraista ja öljypastellista tahtoo jäädä siihen sen mukaista tekstuuria. Levitän sitä tasaisemmaksi stompeeraamalla. Olen ostanut stompini kaupasta, mutta sellaisen voisi kääriä paperista itsekin.

Jatkan tätä varmaan vielä illemmalla, mutta nyt on lastenlapsia äitinsä kanssa katsomassa pappaa ennen sairaalarumbaa.

Ei kommentteja: