Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

sunnuntai 21. helmikuuta 2016

Valo

Kun ajattelen elämääni, erityisen merkityksellisiä ovat olleet vaimoni, lapseni ja koko perhekuntani. Työlläkin on ollut merkityksensä. Olin ensin pitkään liike-elämän palveluksessa ja sitten pisimmän ajan olen toiminut kauppaopettajana. Osa opettajista haluaa kouluttaa työntekijöitä elinkeinoelämän palvelukseen ja osa taas auttaa nuoria elämässä eteenpäin. Varmaan monet jakavat molemmat motiivit. Minulla painopiste on jälkimmäisessä. Omasta onnistumisesta on vaikea sanoa mitään. Olen ollut mukana koneistossa yhtenä rattaana.

Kristillinen näkökulma ihmisenä olemiseen tulee esiin seuraavissa jakeissa (2 Kor. 4:6-7):

6. Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa. 
7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä. 

Minunkin tehtävänäni on ollut yrittää olla piilottamatta sitä valoa, joka loistaa omasta sydämestä. Tämä on varmaan tärkein tehtävämme. Siitä, miten olen onnistunut, olen jäävi sanomaan yhtään mitään. Jos jotakin on joskus päässyt pilkahtamaan, se ei ole minun valoani vaan kyseessä on armo, jonka olen saanut osakseni.

Ei kommentteja: