Lähde: Leppoistaminen - yksinkertaista mutta monimutkaista 22.9.2009
Näin autottoman päivän kunniaksi on paikallaan kertoa SavExpo -tapahtumassa kohtaamastani uudesta tuttavuudesta - sähkömoposta. Ajelin sillä Myyrmäkihallissa sen verran, että sain vähän tuntumaa. Kun poljin, tämä italialainen kulkuneuvo toimi kuten tavallinen polkupyörä. Vaihteitakin on tarjolla kuten peruspyörässä.
Minulle ei oikein valjennut, miten sähköpyörää käytetään tositoimissa. Kun väänsin kaasua, pyörä lähti kuin siiville. Jostakin syystä se ei kuitenkaan lähtenyt joka kerralla. Tarvinnee hieman harjoittelua.
Sain mukaan lehdykän, jossa kerrotaan jonkun Iikan tekemästä testistä. Hän ajoi 70 kilometriä yhdellä latauksella.
Löysin Youtubesta videon, jossa varsin varttunut kaveri ajelee Frebeellä - se on pyörän nimi - Torinosta Santiago de Compostelaan 14 päivässä. Pätkästä selviää, miten sähköpyörällä ajetaan. Sillä pyöräillään ihan normaalisti, mutta sähkö antaa vauhtia lisää. Näyttää letkeältä meiningiltä.
Näyttää äkkiseltään houkuttelevalta kulkumuodolta. Soveltuu varmaan mainiosti slow travel -käyttöön. Ajaminen ei ole niin karua kuin tavallisella fillarilla ja matkakin joutuu paremmin. Saa olla ulkoilmassa, pörrätä nähtävyyksien perässä eikä väsy liikaa. Varmaan lihaksetkaan eivät kramppaannu helposti. Sähköstä huolimatta saa liikuntaa.
Mutta mitenkähän akkuja ladataan ja kauanko toimitus kestää. Voikohan niitä olla useampi mukana?
Päivän pieni ilo: Käytän useilla kursseilla blogia tehtäväalustoina. Tänään lähdin erään ryhmän oppitunnilta katsomaan, löytyisikö sopivaa paikkaa blogien perustamiseen. Löysin ison harjoitusyritystilan aivan vapaana. Loistava paikka. Tietokoneita oli sijoitettuina siten, että psytyin helposti näkemään, miten homma edistyi. Lähellä oli iso päytä, jonka ympärille kokoonnuimme tunnin lopuksi.
Höh! Mihinkähän nuo lukijalinkit ovat kadonneet? Tietääkö kukaan, miten ne saa taas näkyviin?
Minulle ei oikein valjennut, miten sähköpyörää käytetään tositoimissa. Kun väänsin kaasua, pyörä lähti kuin siiville. Jostakin syystä se ei kuitenkaan lähtenyt joka kerralla. Tarvinnee hieman harjoittelua.
Sain mukaan lehdykän, jossa kerrotaan jonkun Iikan tekemästä testistä. Hän ajoi 70 kilometriä yhdellä latauksella.
Löysin Youtubesta videon, jossa varsin varttunut kaveri ajelee Frebeellä - se on pyörän nimi - Torinosta Santiago de Compostelaan 14 päivässä. Pätkästä selviää, miten sähköpyörällä ajetaan. Sillä pyöräillään ihan normaalisti, mutta sähkö antaa vauhtia lisää. Näyttää letkeältä meiningiltä.
Näyttää äkkiseltään houkuttelevalta kulkumuodolta. Soveltuu varmaan mainiosti slow travel -käyttöön. Ajaminen ei ole niin karua kuin tavallisella fillarilla ja matkakin joutuu paremmin. Saa olla ulkoilmassa, pörrätä nähtävyyksien perässä eikä väsy liikaa. Varmaan lihaksetkaan eivät kramppaannu helposti. Sähköstä huolimatta saa liikuntaa.
Mutta mitenkähän akkuja ladataan ja kauanko toimitus kestää. Voikohan niitä olla useampi mukana?
Päivän pieni ilo: Käytän useilla kursseilla blogia tehtäväalustoina. Tänään lähdin erään ryhmän oppitunnilta katsomaan, löytyisikö sopivaa paikkaa blogien perustamiseen. Löysin ison harjoitusyritystilan aivan vapaana. Loistava paikka. Tietokoneita oli sijoitettuina siten, että psytyin helposti näkemään, miten homma edistyi. Lähellä oli iso päytä, jonka ympärille kokoonnuimme tunnin lopuksi.
Höh! Mihinkähän nuo lukijalinkit ovat kadonneet? Tietääkö kukaan, miten ne saa taas näkyviin?
Näköjään ovat kaikilta meiltä kadonneet.
VastaaLuulisin niiden tulevan takaisin sillee " PUF", jahka saavat asian korjattua.
Minä siis vain luulen, en tiedä...
Sähköpyörä.... Jorma-Kyllikkini saisi slaagin, jos edes harkitsisin moista härveliä.
Tarkennukseksi: Jorma-Kyllikki on siis mun polkupyörä.
Ja juu. En taida olla ihan täysilläkäyvä:)
Kiitos Arjaanneli! Niinpä taitaa. Välillä jo näkyivätkin.
VastaaVoithan käyttää JK:ta lähimatkoilla ja pitää sähköpelin piilossa siltä. Kun lähdet pidemmille reissuille, otat Frisbeen vaivihkaa allesi ja lähdet :)