Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

maanantai 13. maaliskuuta 2017

Hienosäätöä

Ilmeisesti immuniteettini on jo kohtuullinen , kun lentsuni ei ole nostanut kuumetta.  Tilanne tuntuu olevan täysin toinen kuin viime kesänä, jolloin jouduin lopulta takaisin sairaalaan eristysosastolle, kun kaksi virusta ja yksi bakteeri nostivat päätään.

Mieleeni on pinttynyt sellainen ajatus, että ihminen on sairastunut vain jos hänellä on kuumetta. Otan kuitenkin varmuuden vuoksi rauhallisesti. Yskiminen tuntuu edelleen rinnassa. Aamulla tunsin itseni aika nuutuneeksi.

Vähällä pääsen, jos tämä tauti ei tästä pahene. Antaa uskoa siihen, että vastustuskykyni on kehittynyt.

Minulla on soittopyyntö vetämässä Varmassa. Pomoni sanoi äskeisessä tapaamisessamme, että oli suunnitellut minun palaavan työhön huhtikuun alusta, vaikka viimeinen jakso alkaa jo 27. päivä tätä kuuta. Olin ajatellut, että koska kuntoutuseläkepäätökseni mukaan saan tienata 40 prosenttia eläkkeen ohessa, voisin palata heti, kun jakso alkaa. Hiljattain keskustellessani Varman eläkeneuvonnan kanssa vaikutti silta, että asia ei olekaan aivan suoraviivainen. Yritän varmistaa asian.

Jos voin aloittaa jo tämän kuun puolella, pidän ensimmäisen oppituntiparini kahden viikon päästä maanantaina. Minulla on tunteja maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona. Tämän kuun viimeinen päivä on keskiviikko. Voi siis käydä niinkin, että aloitankin vasta kolmen viikon päästä. Siinä tapauksessa minulla on ainakin aikaa toipua tästä pöpöstä.

Kaipa nielunäytteeni tuloksetkin piakkoin valmistuvat.

Muistan kuinka mennessäni viime keväänä ensimmäistä kertaa eristysosastolle, oli epäselvää, olenko kipeä. Oireeni - jos niitä nyt olikaan - olivat hyvin lieviä. Asiaa ei voitu todeta nopeasti ja varmasti. Siksi toimittiin varman päälle ja minut lähetettiin kotiin. Siirreprosessia ei aloitettu. Se olisi ollut riskialtista, jos olisin kipeä. Hyvä että noin toimittiin. Jälkeenpäin kun testitulokset valmistuivat, kävi ilmi, että minulla oli tauti.

Voi olla, että jos nyt todetaan virus, mutta kuume ei nouse yli 38 asteen, minua kehoitetaan vain lepäilemään kotona.

Minun on määrä mennä keskiviikkona Meikkuun veren vähentämistä varten. Täytyy varmistaa huomenna, pitääkö toimenpide siirtää pöpöni vuoksi.










Ei kommentteja: