Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

perjantai 17. maaliskuuta 2017

Unelmia työstetään


Ostin eilen Temperasta vernissaa öljypastellitöitäni varten. Suojasin sillä tänään kaksi työtäni. Toimii hyvin. Voisin kehystää töitäni ilman lasitusta, jolloin kuvajaiset eivät haittaa katselukokemusta. Täytyy miettiä.  Öljyväritöitäkään ei lasiteta.

Olen tehnyt tänään huoltohommia seuraavaa maalaustani varten. Siihen minulla on 30 x 30 senttinen kehys. Olen siivonnut pöydän ja teipannut paperin valmiiksi. Olen myös luonnostellut värisointua sitä varten. Ihmettelin missä on vaalean pinkin sävyinen öljypastelli, jota olen käyttänyt eräässä luonnoksessa. Kävi ilmi, että olin käyttänyt kuivaliitua, jonka olen joskus ostanut kokeeksi. Aloin kokeilla pääsisinkö öljypastelleja sekoittamalla tarpeeksi lähelle haluamaani sävyä. Voisin myös kokeilla, miten ostamani vernissa toimii kuivaliidun kanssa. Jos toimii, voisin käyttää sitä öljypastellien kanssa.

Öljypastelleja voi käyttää myös kankaalle. Minulla on eräänä kesänä tekemiäni puoliöljypohjia, jotka ovat seisseet pitkään viemässä tilaa. Taidan saada niille nyt käyttöä. Kulmia pitää tuunata, mutta ehkä löydän niille konstin.


Olemme etsineet netistä uutta kotia vaimoni kanssa. Hauskaa kun voimme sairausjakson jälkeen suunnitella uutta pesää uudelle elämällemme. Lähellä oleva eläköitymismahdollisuuteni antaa tilaa suunnittelulle. Mielenkiintoisia vaihtoehtoja tuntuu olevan tarjolla. Olisi kiva hankkia koti, joka toimisi paremmin ateljeena kuin nykyinen. Olisi myös kiva olla autotalli, jossa voisin tehdä kehystyshommia.

Toteutumiseen voi mennä aikaa, mutta on kiva unelmoida. Haaveet kannattelevat.

Nyt on ehkä meneillään syövän jälkeinen uudistumisprosessi.

Mieleeni on tullut, että voisin muuttaa tämän blogini nimeä vähemmän syöpään viittaavaksi, kun pian ohittuu miljoonan sivulatauksen pyykki. Tosin nykyinen nimi on kaksitulkintainen, joten voisihan sekin edelleen toimia.

Ei kommentteja: