Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

maanantai 25. heinäkuuta 2016

Hyvä imemiskokemus

Tänä aamuna minua hoiti Sari Sairaanhoitaja. Kanyyli toimi hyvin.

En ollut ehtinyt lähteä Päiväsairaalasta, kun huoneeseen ilmaantui hoitaja viemään minua seuraavaan toimenpiteeseen, joka oli luuydinnäytteen otto. Yhden potilaan tulo oli peruuntunut ja pääsin tilalle.

Näyte otettiin rintalastan tienoilta. Puudutuspiikki sattui tällä kertaa epätavallisen paljon, mutta itse näytteen ottaminen ei tuntunut juurikaan. Tuntuu siltä, että ylhäältä otettu näyte on vähemmän kivulias kuin selkäpuolelta. Jälkimmäisissä tapauksissa imeminen on tuntunut epämiellyttävältä, mutta ensimmäisissä ei.

Kysyin lääkäriltä perjantaisen sytomegalo-testin tulosta. Kävi ilmi, että silloin ei tehtykään kyseistä. Tänä aamuna otettiin seuraava, mutta sen tulosta saa odottaa pari päivää. Pudotus ensimmäisen testin lukemasta 648 lukemaan 455 kuulostaa kuitenkin lupaavalta.

Kuulin, että häntäkuuria ei välttämättä tule, jos tämän hoidon tulokset ovat tyydyttävät. Sairaalajuoksu ei siten ilman muuta jatku ensi viikon keskiviikon jälkeen.

Lääkäri päätti, että minulle laitetaan katetri. Se tapahtuu keskiviikkona.

Kolmijalkapappa koikkelehti päiväkävelyllä apteekkiin ja takaisin. Minulle vakuutettiin, että kyllä minä tästä vielä nuorrun. Ehkä seuraavaksi nelijalkaisena.


Ei kommentteja: