Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

tiistai 8. joulukuuta 2015

Ehtisitkö poiketa?


Olen kovin kiitollinen, kun niin moni ystävä, läheinen ja muu tuttu on jaksanut käydä minua tervehtimässä täällä sairaalassa. Täällä voi kulkea hyvin väljästi ja yleensä tapaaminen sujuu mutkattomasti. Joskus voi käydä niin, kuten eräässä tapauksessa, että minulle oltiin tekemässä toimenpidettä ja vierailija olisi joutunut kohtuuttomasti odottamaan. Harmillista.

Täällä kaipaa erityisesti seuraa. Illat ovat pitkiä, jos ei ketään ole. En ole niin iskussa, että jaksaisin lukea pitkään tai seurata pitkiä ohjelmia.

Ymmärrän, että monella on kiireensä ja arkiaskareensa. Ymmärrän myös, että tämä on osani, joka minun pitää vain kantaa. Minulla ei ole täällä mitään hätää ja minusta pidetään upeasti huolta.

Jos sinulla on joskus hetki joutoaikaa - päivällä tai illalla - mukava, jos ehdit käväistä rupattelemassa mukavia. Minulla on yksityishuone, joten tapaaminen käy mutkattomasti.

Kukistataan ei tarvitse murehtia, sillä niitä ei tänne saa tuoda.

2 kommenttia:

Lissu kirjoitti...

Kultis toisi mielellään voimauttavaa pihviä sisäfileestä. Maistuisiko ja olisiko se sallittua?

Heikki Honkala kirjoitti...

Vautsi kultis! Tuo saattaisi osua. Ei kerrota kellekään.