Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

lauantai 12. joulukuuta 2015

Kävin syvällä


Leukemiahoidot ovat raskaita. Kaikenlaista voi seurata. Minulle on vasta jälkeenpäin selvinnyt, että kävin aika syvällä ensimmäisella hoitokierroksella.

Minä sain keuhkopöhön. Se johtui siitä, että ruumistani nesteytettiin munuasten suojelemiseksi myrkyiltä. Vartalooni kertyi liikaa nestettä.

Minulle tuli hengitysvaikeuksia. Vaimoni kertoi, että olin tuskainen. Ilmeisesti olen ollut harhainenkin.

Kävin teho-osastolla. En muista siitä juuri mitään.

Aloin toipua ja minulle annettiin kannustavaa palautetta. Sukellukseni jäi mielessäni sen varjoon.

Lääkärin mukaan tapahtunut oli aivan normaalia.

Rankka tauti vaatii rankat hoidot.




2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Onneksi on taitavat ja asiansa osaavat lääkärit! On rauhoittavaa kuulla, että omalle kohdalle sattunut on normaalia ja tilanteen hoitamiseen on täydet valmiudet. Todella rankkaa sinulla; onneksi myös rohkeutta kohdata kaikki mitä tuleman pitää. Tsemppiä, eteenpäin, sitten kun olet voimistunut! t. Heta

Heikki Honkala kirjoitti...

Joo, lääkärit minut sieltä nostivat pinnalle. Eipä tuosta itse paljoakaan tiennyt.