Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

torstai 23. huhtikuuta 2015

Radioon maanantaina


Sain kutsun radioon Puheen päivään maanantaiksi. Ohjelma on Miesten tunti ja aiheena Mies ja ikääntyminen. Toimittaja on Jarmo Laitaneva. Hänen lisäkseen paikalla ovat vanhuuden ja mieheyen suhdetta tutkiva Karoliina Ojanen sekä minä, vanheneva mies. Mukana on myös insertissä tutkija Hanna Ojala, jonka teema on vanhenevan miehen seksuaalisuus.





Kutsu tuli minulle, koska Laitaneva oli löytänyt netistä Virpi Piipon Vanheneva mies -projetkin blogin ja kysynyt häneltä sopivaa haastateltavaa. En tiedä olinko ensimmäinen, jota Virpi ehdotti vai oliko hän ehtinyt kysyä jo muita ennen minua. Laitaneva oli tutustunut blogiini ennen kuin puhuimme puhelimessa. Virpi oli tehnyt minusta jutun blogiinsa.




Ohjelmassa tullaan käsittelemään vanhenemista fysiikan, psyyken ja seksuaalisuuden näkökulmista. Minä olen ohjelman case. Keskustelemme miehen suhtautumisesta omaan vanhenemiseena, lapsien suhteesta vanhenevaan isään ja mahdollisista sukupolvieroista sekä suhtautumisesta kuolemaan. Ohjelma on suora eli sen sisältö muovautuu lopulliseksi ohjelman syntyessä.




Kävelin iltapäivällä Verkkosaaressa ja Kalasatamassa. Rinnassani piileskelevä pikkupoika hämmästeli tulevan asuinalueen pohjaksi tuodun maa-aineksen järeyttä ja seurasi järeän maansiirtokaluston toimintaa.

















Ei kommentteja: