Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

keskiviikko 4. toukokuuta 2016

Saan syödä mitä vain

Hyvä ystävämme kävi puolilta päivin ja toi kanakeittoa tullessaan. Tällainen pitkän ystävyyden hedelmä lämmittää mieltä. Kiitos Anne!

Soitin osasto 7B:lle. Selvisi, että minä olen taas 7A:n hoidossa, koska palasin maitojunassa kantasiirtoprosessista. Sen vuoksi sain kaksi soittoa eilen 7A:lta. Sain kuitenkin neuvoja.

Olemme olleet vaimoni kanssa turhan tiukkoja syömisieni suhteen. Rajoituksen koskevat matalasoluvaihetta. Nyt saan syödä mitä vain. Myös kantasolusiirtovaiheessa syöminen on rajoitettua, mutta siitä olen palannut takaisin.

Kysyin myös matkustusrajoituksista. Voin matkustaa kotimaassa ja sain luvan myös Tallinnaan sekä Tukholmaan, koska ovat lähempänä kuin esimerkiksi Rovaniemi.

Pyysin myös unilääkkeitä, mutta en saanut. Minun pitäisi pyytää niitä 7A:lta, mutta en viitsi pyytää, koska siellä hoitava lääkärini on hyvin tiukka kyseisten lääkkeiden suhteen. Taidan laittaa viestin työterveyslääkärilleni.

Puhelun aikana mieleeni tuli myös kysyä, pitääkö minun olla kotieristyksissä siirron jälkeen. Harmittaa, kun unohdin sen.

Ei kommentteja: