Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

tiistai 14. kesäkuuta 2016

Dramaattinen päivä

Oksennus tuli kesken aamiaisen kuin salama kirkkaalta taivaalta. Olin ottanut juuri pahoinvointilääkettä ja särkylääkettä hieman aikaisemmin. Myöhemmin tuli uusia yökötyskohtauksia, jotka pumppasivat ulos joitakin mahanestejäämiä.

Sitten tuli päänsärkykohtaus, joka äityis migreenityyppiseksi. Voivottelin sängyssä ja liikahtelin tuskissani. Hoitajan piti selvittää, mitä lääkkeitä minulle on kirjattu eli joita voidaan antaa. Sitten hän tuli ja antoi pahoinvointilääkettä tiputuksen kautta.

Sitten minut pakotettiin uneen. Heräsin puolen päivän jälkeen. Olo tuntui tokkuraiselta, mutta vakaalta. Onneksi päänsärky oli poissa. Olin saanut opiaatteja.

Nukuin taas. Jossakin välissä minuun ommeltiin puuttuva tikki.

Minut vietiin röntgen-osastolle ja päästäni otettiin tietokonekuva. Osastolla oli vastassa mieshoitaja, joka oli T-paidassa. Hänen kätensä oli tatuoitu synkän tummiksi. Minut oli tuotu pinkillä lähetteellä, minkä perusteella osastolla odotettiin minun olevan tajuton. Pinkki lähete ohittaa muut jonossa.
Minut hiissattiin lavetille ja kuvaus hoidettiin.

Kysyin saattajiltani paluumatkalla, oliko miehellä punainen pipo kuten muistelin. He muistelivat, että sairaalan vihreä. Ehkä ajatus punaisesta piposta jäi mieleeni, koska kaveri toi mieleen englantilaisen jalkapallafanin.

Lääkärimme oli sitä mieltä, että röntgen-hoitajat eivät voi tiedää, missä kunnossa olen ollutn.

Statukseni on muutettu takaisin suojaeristykseksi. Näytteeni on valmistunut. Ilmeisesti ripuli on hoitojen aiheuttama.

Pääkuvaustulos oli myös ok. Oli epäilty kai verenvuotoa tms.

Oksennus ja päänsärky saattoivat olla peräisin lääkeherkkyydestäni ja vähäisesta nesteesta ruumiissani,

Nyt olen hieman toipilas tapahtuneesta ja otan iisisti.

7 kommenttia:

Anne kirjoitti...

Minulla kantasolusiirto aktivoi jostain syystä migreenin. Ruudun tuijotus aiheutti silmiin valonvälähdyksiä. Migreenitaipumus meni kahdessa kuukaudessa ohi.

Anne kirjoitti...

Minulla kantasolusiirto aktivoi jostain syystä migreenin. Ruudun tuijotus aiheutti silmiin valonvälähdyksiä. Migreenitaipumus meni kahdessa kuukaudessa ohi.

makeanauku kirjoitti...

Migreeni on inhottava matkakumppani, toivottavasti tänään on ollut kaiken kaikkiaan parempi vointi?

Unknown kirjoitti...

Ajattelen sinua paljon.

Heikki Honkala kirjoitti...

Kiva kuulla etten on ainoa, jolla tämän tapaista.

Heikki Honkala kirjoitti...

Pääsärkytuntemukset ovat olleet aika vaimeita nyt.

Heikki Honkala kirjoitti...

Kiitos Anki!