Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

sunnuntai 5. kesäkuuta 2016

Studio kantakaupungissa



Minä olen saanut studion kantakaupungista ja saan tehdä siellä mitä haluan (paitsi poistua). Minulle serveerataan ruokaa säännöllisesti ja kämppä siivotaan. Voin levätä milloin haluan.

Tänään vietetään sunnuntaita. Huomiseksi minulla on maalausidea mielessäni.

Ettei tähän onneen vain olisi jokin koira haudattuna :)

Vaimoni toi mukanaan paakelsia ja meillä oli pieni juhlahetki.




Hoitaja sanoi, että tämä on rankin päiväni.

Fludarabiini tuntuu aiheuttavan ihottumaa ja tunsin vielä tänään myös lievää vatsan vatsanväännettä, vain hetken. Tresulfan voi aiheuttaa pahoinvointia. Sain myös vähän kortisoonia lievittämään seuraavan lääkkeen oireita. Nyt saan kuuden tunnin annosta ATG:tä (antithymosyytti) hyljinnän estoon. Tämä voi aiheuttaa horkkamaista kuumetta, hengenahdistusta ja taisi olla jokin muukin oire. Jos ATG aiheuttaa noita oireita, ne tulevat vain ensimmäisellä kerralla. Saan saman pläjäyksen näitä lääkkeitä huomennakin, mutta helpompaa pitäisi olla.

Minulla on yksi muistihaaste lisää. Kun palaan punkkaani, minun pitäisi muistaa kytkeä tiputuksen tahdistinlaite kaapeliin saamaan sähköä.

Tarvitaan minun lahjani, että onnistutaan hukkaamaan yksi villasukka tällaiseen studioon. Sitten ilahduin, kun löysin sen tuolilta. Se oli kuitenkin tallessa oleva, jonka olin siirtänyt tuolille. Pitäisiköhän tässä enemmän huolestua? Kuvautin pääni pari vuotta sitten ja silloin oli aivot kunnossa, ainakin fysiologisesti. Ottaisivatkohan uuden potretin täällä.










Ei kommentteja: