Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

maanantai 6. kesäkuuta 2016

Lämpimät kiitokset onnitteluista!

Viimeksi mitattu lämpö oli 36,5 astetta. Tuolla paikkeilla lienee minun normaalilämpöni. Olikohan tuo 35-jakso mittarivirhettä.

En nukkunut ehkä ollenkaan viime yönä. Yksi hoitaja sanoi, että kortisoni ei aiheuttaisi unettomuutta, kun sain sitä eilen niin vähän. Sitä annettiin loiventamaan seerumin eli ATG:n sivuoireita. Tänään toinen hoitaja arveli sen johtuvan siitä. Myös lääkäri yhdisti asian kortisoniin.

Minua ei nukuta vieläkään, vaikka kello lähenee kahtatoista, väsyttää tosin.




Lämpimät kiitokset teille kaikille läheiseni, kaverini, FB-kaverini, ystäväni ja lukijani synttärionnitteluista. Kovasti kiitoksia myös kännykän kautta kuulemistani lauluista.





Olen saanut lisää ihottumaa. Minulla on ilmeisesti kahta sorttia. Toinen johtuu ilmeisesti seerumista. Toinenkin lääkäri tulee katsomaan ihottumaan iltapäivällä. Minulle suurin ongelma on nyt nukkumattomuus. Mitenkähän käy ensi yönä. Saan tänäänkin kortisonia ennen seerumia.

Minun uusi syntymäpäiväni tulee olemaan 9.6. eli se on lähellä vanhaa. Tämä päivä on -3. Torstai on 0 ja se on ensimmäinen uusi.

Lääkäri ei huolestunut sukkahörhöilystäni. Hoidoilla saattaa olla osuutensa tapahtuneeseen.

Päivän hyvä uutinen tuli lääkärin kanssa jutellessani. Kyselin häneltä saamastani B1-lausunnosta. Minulla on markkeri ASO-BCR, jota kaikilla ei ole. Se mahdollistaa sen toteamisen, olenko molekyyligeneettisesti remissiossa. Se ilmaisee morfologista eli mikroskoopilla tapahtuvaa tutkimusta tarkemmin onko hoitovaste puhdas. Se enemmän kuin olla morfologisesti remissiossa. Minä en parannu koskaan tästä sairaudesta. Remissio on parasta mitä voin saavuttaa. Se tarkoittaa, että tutkimushetkellä ei ole oireita.






2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Onnea 1.synttäristä jälkikäteen ja 2.synttäristä etukäteen! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja voimia tulevaan. Onkohan siirteessä sitä samaa säilöntäainetta kuin meillä oli autologisessa siirrossa? Haisee muuten sitten pahalle ja pitkään. Nenä tosin tottuu siihen huoneessa tosi nopeaan mutta tarvittaessa varoita vierailijoita.

t äiti77

Heikki Honkala kirjoitti...

Minun siirteeni on pakastettu, mahdollisesti jo luovutuspaikassa. Ehkä säilöntäainetta ei tarvinnut laittaa. Lämpimät kiitokset viestistäsi kannustuksineen ja onnitteluineen!