Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

torstai 9. kesäkuuta 2016

Taideresidenssi toimii hoitojen lomassa

Valitsin eilen sopivan paperin seusraavaa teosta varten. 


Olen ottanut valokuvan, jossa on teoksen teema. Leikkasin paperin samoihin suhteisiin kuvan kanssa, mutta siten, että siihen jää kuhunkin reunaan sentti ylimääräistä.


Suojasin ylimääräisen sentin maalarinteipillä. Reuna tarvitaan passepartoutin laittamista varten.


Valmis pohja.


Teosta on hankala kuvata, kun se käpristyy. Tässä blokki vetää sitä takasuunnasta ja olen teippaillut muita kohtia kiinni.


Tänään sommittelin uutta teosta lyijykynällä.


Olen ajatellut tehdä sen pelkästään Senneliereillä. Etsin oikeita sävyjä. Hankaluutenani oli, että minulla ei ollut Sennelierin valkoista, jolla voisin vaalentaa sävyjä. Onneksi sain sitä tänne, kun poikani ja vaimoni hoitivat asian. Siinä on hyvä syntymäpäivälahja uudelle juhlalleni. Sain minä maalarinteippiä ja kahta sorttia kaksipuoleista teippiä.


Olin suunnitellut, että uuden työn rakenne olisi kuin lasimaalauksessa. Pelkästään taustavärin näkyminen väleistä ei tuntunut hyvältä. Kokeilin tussia. Vaikuttaa paremmalta.

Tällaista siirtopaäivän puuhaa.



2 kommenttia:

Pohjalaisakka kirjoitti...

Onpa kiva nähdä ja kuulla että voit edelleen hyvin ja että kaiken lisäksi jaksat puuhailla itsellesi mielekkäitä asioita!
Sain terveisesi sydänsiirrokkaan kautta, kiitos niistä. Olinkin tosiaan kolme vuorokautta kaksi kerrosta sinua alempana, mutta sen verran huonossa kunnossa olin koko sen ajan ja vielä kotiutuessanikin, etten jaksanut luonasi käydä, vaikka mielessäni se oli ollutkin. Lisäksi oli vaara, että kannoin vatsatautitartuntaa mukanani, joten siksikin oli parempi pysyä sinusta kaukana.

Voi hyvin edelleen! Enkeleitä matkaasi kaikkiin vaiheisiin!

Heikki Honkala kirjoitti...

Kiitos Pohjalaisakka! Niin lähellä, mutta voimien ja ohjeiden mukaan mennään. Oli tosi kiva, kun sydänsiirrokas kävi. Hän näytti niin hyvinvoivalta. Voimia ja enkeleitä sinunkin omalle matkallesi. Toivottavasti etenee hyvään suuntaan.