Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

perjantai 16. syyskuuta 2016

Kohmetta

Onkohan otsikko oikeaa suomea?

Uniongelmani on hankala. En uskalla jättää unilääkettä ottamatta. Illalla otin taas puolitoista pilleriä. Lääkkeestä seuraa, että olen aamupäivät kohmeessa. Aivotyö ei oikein suju. Nukahtelen, mikä ei ole hyvä juttu illan kannalta.

Lukiessani Hesaria aamulla, minulle tuli sellainen tunne, että en jaksa jatkaa lukemista, vaikka lehdessä oli kiinnostavia juttuja. Lepäsin ja luultavasti nukahdin hetkeksi.

Olen käyttänyt sairaalassa unilääkettä pysyäkseni rytmissä. Sairaalan mylly alkaa jauhaa aika aikaisin aamuisin. Olen tullut riippuvaiseksi.

Mieleeni tuli, että minun pitäisi uhrata muutama päivä siihen, että pakotan itseni nousemaan kuudelta aamuisin ja yritän selvitä nukkumatta iltaan asti.



2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Entäs jos pikkuhiljaa pienennät lääkemärää, jolloin kehosi tottuu pienempiin annoksiin.... Itse olen tehnyt niin. Nyt en tarvitse, kuin silloin tällöin unilääkettä.

Heikki Honkala kirjoitti...

Hyvältä kuulostaa. Illalla otin vain yhden ja se toimi.