Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

keskiviikko 18. marraskuuta 2015

Musiikilla terveeksi?



Ruokahalu toimii kummallisesti. Kun tiedän, että ruokatunti lähestyy, ruuan syöminen alkaa tuntu vastenmieliseltä. Kun ruoka tuodaan, se tahtoo jäähtyä, kun viivyttelen. Näin kävi nytkin lounaalla, vaikka olin ottanut puolikkaan Temestaa sitä ennen. Sain kuitenkin lounaan syödyksi, paitsi leivän.

Olen ollut pitkään kiinnostunut klassisesta musiikista ja sen kuuntelemisesta. Olen kuitenkin tarkoituksellisesti rajannut sitä elämästäni, koska minulla on niin paljon muita puuhia. Tänään on tullut mieleeni, että voisin täällä kuunnella sitä. Ystäväni soitti ja sanoi, että tänne huoneeseen voisi tuoda Genelecin kaiuttimet ja sitten Spotifylla soittaa kaikkea kaunista. Sain häneltä jo vinkkejä, jotta voin aloittaa läppärilläni.

Mistäpä tietää vaikka musiikillakin olisi parantava vaikutus. Ainakin se voi kohottaa mielialaa.

Tänään kävi fysioterapeutti - tällä kertaa toinen - muistuttamassa liikkumisesta. Yritän kohta selvitä raitille.

1 kommentti:

Leena kirjoitti...

Primperan oli minun taikasanani ennen ruokailua. Auttoi minua hyvin syömisessä. Oletko kokeillut sitä?