Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

tiistai 26. huhtikuuta 2016

Alan syttyä

Olen löytänyt teeman, jota olen jo aikaisemmin suunnitellut maalaavani. Siinä on hyvä sommitelma ja kiinnostavia yksityiskohtia, joista muodostuu kiinnostava rakenne. Käytän nyt aikaa siihen, että saan sommitelman siirretyksi paperille. Se ei ole ihan helppoa, koska alkuperäinen kuva on hieman vinossa. Olen tehnyt siitä oikaistun version, mutta samalla kuvasta on kadonnut osa ja sommitelma ontuu hieman. Minun täytyy laajentaa oikaistua kuvaa vertikaalisessa suunnassa paperille. Siihen konstruoin toimivan kokonaisuuden.

Yritin käyttää Photoshopia apunani, mutta siitä en löytänyt riittävästi ominaisuuksia. Kun kyselin googlaamalla asiasta, selvisi, että taaskin joku on pohtinut samantapaista ongelmaa. Ongelman pitäisi ratketa Illustratorilla, joka minulla myös on käytössäni. Selvittelen huomenna asiaa.

Toivottavasti pieni intoni ei hiivu.

En minä kunnolla ole päässyt sängystäni irti tänään. Paremmin on kuitenkin mennyt kuin eilen. Kun menin äskettäin nojatuoliin puuhailemaan läppärilläni, laite ilmoitti pian kaipaavansa virtaa. Sain tekosyyn mennä punkkaan, jonka vieressä latausjohto odotti. Tietysti olisin voinut siirtää sen nojatuolin viereen, mutta arvatkaa vain, viitsinkö.

Minulla on vielä yksi kunnon haaste hygienian hoidossa. En muista pestä käsiäni ennen ruokailua. Pitäisiköhän laittaa muistilappu keittiöön.

Vaikuttaakohan päivän harmaus saamattomuuteeni. Olen kevätihminen. Tulisi nyt jo!

Ei kommentteja: