Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

lauantai 23. huhtikuuta 2016

Hiljaiseloa

Tämä on ollut nysväilypäivä. Ehkä tällaisia pitääkin olla, että pääsen taudista irti. Vaimoni teki minulle taas taikajuomaa. Sairaalassa sanottiin, että sopisi juoda 2,5 litraa päivässä. Yritän ryypiskellä.

Lääkäri sanoi, että kaikenlaisia tauteja on liikkeellä. Kai tämä on yksi niistä. Lähipiirissä on arveltu, että saatoin saada tartunnan lapsenlapsemme synttäreillä eräältä lapsivieraalta. Kai minun täytyy nyt  välttää lastenkutsuja. Seiska beellä ei saa edes vierailla alle kaksitoistavuotiaat lapset. Tuo on varmaan hyvä analogia sovellettavaksi.

Kysyin lääkäriltä, pitäisikö minun välttää ulkona liikkumista etten vilustu. Tällaista hän ei suositellut.

Jalkani tuntuivat kovin kylmiltä äsken. Liotin niitä kuumassa vedessä. Nyt minulla on jaloissani ohuiden sukkien päällä kahdet villasukat ja karvatallukkaat. Tuntuu paremmalta.

Sairaalassa pohdittiin uniapnean torjuntaan tarkoitetun, hallussani olevan cpap-laitteen hygieniaa. Lopulliseksi ohjeeksi muotoutui, että se on tarvittavin osin pestävä joka päivä. Täällä kotona tuppaa jäämään. Vaimoni on uskollisesti tehnyt siivoustyöt, kun olen saanut tarvittavat osat vietyä vessaan. Hän lupasi pestä niitä edelleen ja minä lupasin yrittää siirtää ne joka päivä.


2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Heikki Heikki, nyt ryhdistäydy sen hygienian kanssa! Ota se siis niinsanotusti vakavasti.

Tsemppariterveisin Lissu

Heikki Honkala kirjoitti...

Kyä mää, kyä mää!