Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

torstai 4. elokuuta 2016

Hyvä uutinen

Päivän hyvä uutinen on se, että luuydinnäytteeni oli puhdas. Toivottavasti nämä muut vaivat kestää paremmin, kun tuo ydinasia on kunnossa. Tiedä vaikka minusta vielä joskus tulee melkein terve.

Minut on vapautettu viiksistä. Ei liity viiksiin, mutta nyt minulle on määrätty pulloon puhaltamista. Minulla on isohko muovipullo, joka on noin puolillaan vettä. Sen lisäksi minulla on letku, jolla puhallan pullossa olevaan veteen. Välillä pitää yskiä. Tämän pitäisi irroittaa keuhkoissa mahdollisesti olevaa limaa.

Lääkäri arveli, että minun pitää olla täällä vielä viikon.

Kummallista, että sytomegalovirusarvo heittelee, mutta sama lääkitys jatkuu. Varmaankin taksiralli alkaa taas, kun pääsen kotiin.

Opin lääkäriltä, että verikokeen neutrofiiliarvo ei kerro oikeaa immuniteettitasoani. Oikeasti minulla ei siirron jälkeiseen puoleen vuoteen ole immuniteettia ollenkaan. Sen jälkeen sitä alkaa vähitellen kehittyä. Lisäksi lääkäri sanoi, että olen virusherkkä.


2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei, kiitos hyvistä uutisista! Älä siitä taksirallista välitä! Voimia ja iloa

Heikki Honkala kirjoitti...

Kiitos kannustuksesta.