Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

torstai 16. heinäkuuta 2015

Muistin epävarmuus

Taas yksi esimerkki muistin epävarmuudesta. Katsoin kuntopyöräillessäni dokumentin Hanssin-Jukasta, joka on Suomea sota-aikana palvellut DC-2 -kone. Se oli Hämeenlinnassa kahvilana vuoteen 1974 saakka.

Minä en muista olenko käynyt siinä tai nähnyt sitä. Siitä on ainakin puhuttu meillä kotiväen kesken, kun olin lapsi. Kun meille hankittiin auto, teimme jonkin verran lomareissuja Suomessa. On mahdollista, että olisimme käyneet ainakin ulkoapäin katsomassa sitä. Minulla on sen tapainen muistikuva, mutta sen olen voinut luoda itsekin ajatellessani konetta. Ainakin koneen muoto on minulle tuttu. Olen tietysti voinut nähdä sen kuvassakin.

Luulin, että koneen tyyppi on DC-3, mutta kakkonen se on.

Täytyy tarkistaa isältä, olemmeko käyneet.



Ei kommentteja: