Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

torstai 24. syyskuuta 2015

Miksi ilmeistä tulevaisuutta joutuu odottamaan


Seikkailuni tietotekniikan ihmeellisessa maailmassa jatkuvat, tällä kertaa hallinnollisella puolella. Tähän Macbookiini sai puhelintukea kolme kuukautta sen ostamisen jälkeen. Tuki toimi hyvin. Ostin sitten sille jatkon, joka luultavasti kestäisi kolme vuotta, jos ei olisi tullut ongelmia. Hintaa paketilla oli varmaan parisen sataa.



Kun tänään soitin Apple Careen, sain kuulla, että tukisopimus on mennyt umpeen. Valitettavasti en ole löytänyt kuittia ostoksesta. Ongelma aiheutuu ilmeisesti siitä, että tukisopimus olisi pitänyt erikseen rekisteröidä. Siihen tarvitaan jokin koodi.



Kun soitin uudestaan Apple Careen, kysyttiin, sainko jonkin laatikon, kun tein sopimusta. En löytänyt muistini uumenista mielikuvaa ainakaan isohkosta laatikosta, jotakin litteää väikkyi mielessä. Vaimoni Macciin tehtiin samanlainen sopimus keväällä. Hänellä on tallella lituska laatikko. Siinä on ilmeisesti ollut jokin koodi.

Soitin 1storeen, josta ostin tukipaketin. He ehkä voivat tulostaa kuitin uudestaan, jos pystyn sanomaan päivämäärän. Olen selaillut tiliäni netissä, enkä ole vielä löytänyt. Jos olen maksanut sen luottokortilla, en näe netissä tapahtumia riittävän pitkälle.

Täytyykö näitä luottokorttilaskuja ja tiliotteita vieläkin säilyttää paperisina? Eikö nyt vielä olla päästy siihen, että nämä kaikki ovat tietokannoissa? Tällaisen tiedon säilyttäminen bitteinä on halpaa.
Eikä tuollaisia pakollisia rekisteröimistoimia edes voitaisi tehdä liikkeessä saman tien?

Miksi ilmeistä tulevaisuutta joutuu vieläkin odottamaan?

Ei kommentteja: