Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

maanantai 25. tammikuuta 2016

Selvitettävää, hyvää ja surullista

Olen taas osastolla. Juttelin hoitajan kanssa oudosta hengästymistaipumuksesta. Kohta luonani oli kaksi lääkäriä. Hengitystäni kuunneltiin. Symmetristä oli. Arveltiin johtuvan matalasta hemoglobiinista. Varmuuden vuoksi otetaan ennen sytostaattikuurin alkamista EKG ja thorax eli rintakehän röntgen. Tuntuu hyvältä, kun asiat otetaan vakavasti.

Kirjoitin aiemmin, että minulla oli todettu ensimmäisellä kierroksella kromosomi 11 eli joissakin viallisissa soluissa oli myös kromosomivirhe. Asia on taas tutkittu eikä moisia ollut enää toisella kierroksella. Hyvä hyvä.

Olen kertonut 34-vuotiaasta kaverista, johon tutustuin, kun hän oli hetken naapuripedillä ennen kuin lähdin kotiin. Hän sairastaa samaa leukemiaa kuin minä, mutta lääkärit ovat nostanee kädet pystyyn. Hänet on nyt siirretty Terhokotiin. Koskettavaa.

2 kommenttia:

Raija kirjoitti...

Voi ei! Mutta hyvä hänelle, kun pääsi Terhokotiin. Se on hyvä paikka, paras paikka maan päällä siinä vaiheessa. Minusta jopa parempi kuin koti. Mikä kenellekin sopii.

Heikki Honkala kirjoitti...

Joo, minäkin olen vieraillut siellä. Vaikkutti todella hyvältä paikalta tarkoitukseensa.