Sairaan rakas elämä
Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa
keskiviikko 11. maaliskuuta 2015
iPedagogiikkaa
iPadien käyttökokemus oppitunneilla on ollut varsin hyvä. Sillä on ollut helppo kuvata ja osa opiskelijoista innostui myös editoimaan kuvaamaansa materiaalia iMoviella. Videon saaminen oppimisalustan blogiin ei ollut oleellista. Pääasia, että videot saadaan luokassa valkokankaalle nähtäviksi. Osa on vienyt videonsa pilveen Google Driveen tai vastaavaan ja osa koulun yhteiskäyttölevylle, jonne siirtäminen onnistui kätevästi, kun helpdeskistä saatiin piuha sitä varten
Suurin ongelma iPadien käytössä on ollut se, että äänet eivät tahdo kuulua, vaikka nupit olisivat kaakossa. Yksi vertaisarviointi piti toteuttaa tänään siten, että käsikirjoitus jaettiin videon katsomisen jälkeen opiskelijoille arvioimista varten.
iPadilla kuvattu video saadaan kuulumaan kunnolla, jos ääni vahvistetaan iMoviessa. Tiedänpä nyt ohjeistaa sen seuraavia kertoja varten.
Kun neuvotteluharjoitusvideot katsotaan yhdessä, saattaa tilanne käydä nöyryyttäväksi opiskelijoille, joiden esitykset eivät vastaa riittävästi tehtäväksiantoa eli opittua ei ole osoitettu soveltamalla. Tänään tuli mieleeni tapa varmistaa oppiminen tällaisissa tapauksissa. Sanoin, että kehitetään näitä joukkoistamalla. Pyysin arvioijia antamaan ehdotukset aiheena olleen SPIN-teorian soveltamisesta kyseisiin tapauksiin. Videoiden tekijät saivat tehtäväkseen valita ehdotuksista parhaan ja soveltaa sitä käsikirjoitukseensa, jonka paikka on blogissa. Paras ehdotus julkistetaan seuraavalla tunnilla. En vaadi kyseisiä pareja esittämään uudestaan neuvotteluansa. Katsotaan miten toimii.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti