Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

maanantai 9. maaliskuuta 2015

Väsyneenä horjuu


Laihduttaminen ei tunnu onnistuvan. Ehkä minun ei vielä pitäisi yrittääkään. Parempi sitten, kun olen toipuneempi syövästä.

Kokemukseni kertoo minulle, että en jaksa taistella mielitekonani vastaan, kun olen väsynyt. Ei siis saisi väsyä. Nyt minulla on niin paljon työtä, että on vaikea välttää väsymystä, kun elämään kuuluu muutakin kuin työtä.

Syksyllä voisi olla helpompaa, kun olen jo osa-aikaeläkkeellä. Jos silloin maltan välttää muita kiireitä, painokin voisi laskea.

En käytä alkoholia. Syömisen vaikea kontrollointi väsyneenä kertoo minulle, että en ehkä pystyisi pysymään kohtuudessa alkoholinkaan suhteen, kun en ole ihan voimissani. Syömisen valvomisessakin on tietämistä. Sitäpaitsi alkoholikin lihottaa.

Jääkaappi pitäisi pitää aika tyhjänä ruuasta. Jos olisi aina eväät korkeintaan aamuun asti. Onnistuisinkohan siten?


Tämä blogini on Blogilistalla sijalla 503. Saattaisi ajatella, että onpa kaukana kärjestä. Kun ottaa huomioon, että listalla on 61.888 blogia, tilanne näyttää toiselta. Blogini mahtuu yhden prosentin kärkijoukon sisään.

Ei kommentteja: