Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

lauantai 26. maaliskuuta 2016

Mennäkö vaiko eikö mennä?

Nyt väsyttää. En jaksa juuri mitään. Hemoglobiini oli eilen 90 ja voi olla pudonnut siitäkin.

Olemme aprikoineet, voimmeko lähteä huomenna Loviisan Isnäsiin pääsiäisaterialle, jonne tulee tyttären ja meidänkin lähipiiriä 20-25 henkeä. Minulla ei ole vastustuskykyä juuri ollenkaan, koska neutrofiiliarvoni oli <0.05.

Meitä toivotaan kovasti paikalle. Sana kiertää ettei kipeänä toivota kenenkään tulevan. Hassua sinänsä, että muut kipeät eivät voi tulla, koska minä olen sairas. Minä en saa mennä tunnin matkaa kauemmaksi Meikusta. Etäisyys on kai 70 kilometriä eli ehkä tuo ehto suunnilleen täyttyy.

Konsultoin osastoa. Kuulosti siltä, että voin lähteä, kunhan en aja ja käytän runsaasti käsidesiä. Olen välillä käyttänyt käsineitä tapaamisissa. Hoitaja piti käsidesiä parempana konstina.

Kai me sitten lähdemme, jos jaksan ja yritänhän minä jaksaa.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Isnäs on kiva! Toivottavasti pääset mukaan!

Heikki Honkala kirjoitti...

Niin on ja oli nytkin. Pääsimme käymään. Kiitos sinulle kommentistasi!