Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

maanantai 7. maaliskuuta 2016

Osastolle

Tervehdys täältä tutulta osastolta. Saavuin tänne aamulla tuhruisessa säässä. Onnistuin saamaan auton parkkiin Syöpiksen eteen. Siinä pysäköinti on edullista verrattuna maanalaisiin parkkihalleihin. Aamulla ennen kahdeksaa pitää muistaa soittaa Easy Parkista lisäaikaa.

Olen taas sonnustautunut potilaan kostyymiin ja rooliin. Vihreä asu, yhden koon sukat, vaalea aamutakki ja marttakengiltä näyttävät tossut. Tämä vihreä asu on minusta siedettävän näköinen. Suurempi versio on ruskea ja näyttää aika rumalta.

Olen punninnut painoni ja mitannut lämmön.

Olin täällä jo kahdeksan jälkeen. Systeemi käynnityy aika verkkaisesti. En ole saanut vielä aamusytostaatteja tippumaan. Kello on nyt noin 9.20. Olisin ehkä voinut nukkua kotona pidempään. Täytyypä varmistaa, moneltako viimeistään keskiviikkoaamuna pitäisi olla paikalla.

Olen saamassa vieraan tänään. Hän jatkaa täältä vaimoani tapaamaan Hertsikaan. Kiva kun saan seuraa. Viereisessä punkassa ei ole ketään. Jos pääset moikkaamaan keskiviikkona tai perjantaina, olet tervetullut.

Kerroin hoitajalle suru-uutisen. Sattui olemaan sama, joka hoisi minua ja edesmennyttä, kun tapasimme tämän kanssa täällä. Uutinen kosketti selvästi hoitajaakin.

Nyt saapui aamuannos sytarabiinia. Verenpaine mitattiin. Eikun se olikin vasta huuhteluvettä.








Ei kommentteja: