Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

keskiviikko 30. maaliskuuta 2016

Minulla on bakteeri

Katetrin seutu oli hyvin kipeä illalla. Sain hyvän lääkkeen, joka auttoi. Tilanne on hieman hämärä. Lääkärikierroksella kuulin, että katetri voitaisiin mahdollisesti poistaa jo tänään. Silloin tilanne selvenisi. Toimenpide tehtäisiin leikkaussalissa. Voisin mahdollisesti saada tilalle kevyemmän katetrin, jonka kautta voitaisiin antaa loput antibiootit.

Ilmeisesti katetriasiassa ei tarvitse odottaa huomisia luuydinnäytteitä, koska vaikka minulla todettaisiin jäännöstautia, ylimääräinen sytostaattikierros voitaisiin antaa kevyemmän katetrin tai kanyylin kautta.

Ei ole vielä varmaa, pääsenkö viikonloppuna kotiin. Minun on ehkä jäätävä tarkkailuun.

Nyt lääkäri kävi kertomassa, että veriviljelyssä on todettu bakteeri. Katetri yritetään saada poistetuksi jo tänään. Veriviljelystä saadaan myöhemmin bakteerille nimi ja sen herkkyydet. Siihen tosin menee vielä aikaa, mutta silloin voidaan valita paremmat antibiootit bakteerin torjumiseen.

Nyt en saa syödä. Toivottavasti ei tule pitkä paasto. Kun tämä katetri laitettiin minulle, aika oli varattu aamuksi, mutta jouduin odottamaan iltaan asti enkä silloinkaan päässyt leikkaussaliin. Homma tehtiin huomenissa puolilta päivin.

Ja taas tuli tuore tieto. Poisto toteutetaankin heräämössä. Sinne varmaan pääsen nopeammin. Minulle tuotiin jo synnytyspaita.




Ei kommentteja: